在這個地球上
On this earth
有一個小小島
There is a small island 
她的名字叫做台灣
Her name is Taiwan
每次我想到她
Every time I think of her
我就有安全感
I feel comfortable.
因為她是我們的家
Because she is our home
這裡有綠地和藍天
There are green land and blue sky.
這裡有上帝的祝福
Here are God's blessing.
這裡有我們共同的回憶
Here are our memories.
這裡是我們最深愛的土地
Here is our deepest love of the land!
台灣 我愛妳
Taiwan, I love you
不分族群 我們手牽著手一起
Regardless of ethnicity with us hand in hand
前進
Go forward
我的心直到永遠都屬於妳
My heart belongs to you forever
我的土地 台灣
My land, Taiwan.

arrow
arrow
    全站熱搜

    啪痞講 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()